THAILAND ADVENTURE

• Co potřebuješ před odletem
Letenky. Jediný, co potřebuješ, jsou letenky, levný letenky. My jsme sehnali letenky za 12 000 pro jednoho. Byl to sice let s Ukraine Airlines přes Kyjev, ale stálo to za to. Jako doslova. V letadle jsme neměli takovou tu televizi, co má každý před sebou, jen ty tři velký vepředu, vzadu a uprostřed. Moje sedačka byla ochuzená o kus molitanu, takže jsem 10 hodin seděla nakřivo, ale dalo se to vydržet a jídlo bylo dobrý.
Věděli jsme, že chceme cestovat a projet více míst, takže jsme si už dopředu koupili i vnitrostátní přelety. Jeden z Bangkoku na Phuket a pak ze Surat Thani do Bangkoku.
Další věc, kterou je fajn mít zařízenou dopředu je ubytování. Hotel jsme si zařídili pouze na první dvě noci, zbytek je jednodušší řešit na místě (pokud jedete mimo sezonu). Byl to hotel Meir Jarr v oblasti Patong na Phuketu. Na start dovolené bych ho jen a jen doporučila. Má úžasný bazén na střeše s barem, fajn snídani a lokalitu v centru a kousek od pláže.
Teď vzniká otázka, do čeho si zabalit věci a kolik oblečení s sebou a co je všechno potřeba. My jeli na 3 týdny a cestovali přibližně každý 3 až 4 dny.
Co potřebuješ mít všechno v krosně: Asi vás zklamu, ale nepotřebujete skoro nic. Já měla s sebou několik volnějších, rozevlátých šatů, pár triček, kraťásků, jednu mikinu, jedny legíny a hlavně plavky, kšiltovku, sandálky, tenisky a žabky jsem koupila na místě. V každý lokalitě byla možnost si věci nechat vyprat. Využili jsme toho asi třikrát a stojí to pár báthů. Pak se hodí mít s sebou ručník, základní hygienu, lékárničku, sprej proti komárům, foťák, sluneční brýle, batůžek na pláž a pochůzky všeho druhu. Všechno se dá v Thajsku koupit, takže obavy, že něco zapomeneš, zapomeň už doma. Pokud jedete na méně jak měsíc, tak vízum není potřeba. Očkování jsme žádný nevyužili, jelikož nic navíc povinného není a jsem absolutním odpůrcem veškeré přehnané medicínské péče.

• Naše trasa
Inspirovali jsme se celou trasou a i obdobím, ve kterém jsme jeli, našimi přáteli, kteří jeli do Thajska přesně před rokem. Září je podle mě úplně nejideálnější.
Praha - Kyjev - Bangkok - Phuket - Phi Phi - Railay - Surat Thani - Ko Samui - Ko Pha Ngan - Surat Thani - Bangkok - Kyjev - Praha

To jsme byli ještě v pohodě, dokud jsme nenarazili na volně se procházejícího býka.

• First Stop Phuket
Po dlouhém letu a přistání v Bangkoku jsme se museli dostat na druhé letiště, z kterého se lítá právě vnitrostátně a odkud nám letělo letadlo na Phuket. Věděli jsme, že si nemáme brát žádného taxíka, který stojí před vchodem, protože jsou mnohem dražší a že je možnost najít veřejné autobusy. Ale po tak dlouhém letu jsme stejně nakonec po vyčerpávajícím smlouváním jeli taxíkem cca 40 min za 800 báthů (vůbec jsme to neusmlouvali) na druhé letiště, kde jsme byli nakonec hrozně brzo.

surfařský prkna dělaj atmosféru samy.

aspoň jedna snídaně tady nesmí chybět, sýry u nich neexistujou a šunka taky ne.

No každopádně Phuket bych asi klidně vynechala. Jako pěkná pláž, ale na ostatních místech byla všude hezčí. Je to docela veliký město a ničím mě to neoslovilo, takže po druhý bych tam nejela. Zas na druhou stranu je to ideální na aklimatizaci thajského prostředí a z Phuketu je jednoduchý se dostat na Phi Phi. O hotelu jsem už mluvila. Ten byl top.

• PHI PHI

Dalším a pro mě jedním z nejúžasnějších míst bylo Phi Phi. Z Phuketu jsme cestovali na Phi Phi lodí, která odjíždí v pravidelných intervalech každý den. Lístky najdete všude v centru města, koupíte je i s odvozem z hotelu. Všechny přesuny jsme měli vždy naplánované hned brzy ráno, jelikož další hotel jsme často hledali na místě, tak abychom měli dost času. Až budete na Phi Phi musíte jít do hotelu, kde jsme byli my.Teda nebyl to hotel, spíš bungalov, ale to místo bylo naprosto kouzelný a děkujem za tip Káje:). To ubytko se jmenuje Viking Nature Resort a pokud pojedete v sezoně, tak určitě doporučuju si to zarezervovat předem. Ale my sehnali bungalov na místě a na počkání. Phi Phi je nádherný místo, kde si můžete užít nádherný pláže, samotu a klid. Naopak večer to v centru žije. Kouzlem ostrova jsou malinký uličky a nikde nejsou silnice ani auta. Po ostrově najdete jen skútry a bagry.

• Railay - Krabi
Z Phi Phi, které nás opravdu totálně uchvátilo jsme přejeli na Railay. Náš přejezd lodí byl deštivej, takže první dojem z Railay byl dost pochmurnej a negativní. Lístky na loď jsme si koupili zase u nějaké společnosti den předem a ráno naskočili na taxiboat. Samotný přejezd trval pár hodin. No ale pršelo. Elmer běžel sehnat hotel, ale v dešti vypadá všechno nějak hůř, takže se nám žádnej moc nezdál. Nakonec jsme se ubytovali v posledním hotelu skoro na konci jedné části promenády. Abychom se probrali z toho ráje, tak na pokoji nefungovala elektřina, ale dostali jsme hned jinej. Pak zas nefungovala klimatizace a pořád něco. Personál byl moc milej, takže veškeré nepříjemnosti byly vykompenzovány. Ale nevadí, na chvilku jsme si zdřímli a bylo nám to jedno, protože tam bylo stejně krásně. Naše ubytko se jmenovalo Railay View Point Resort. Teď zpětně za cca 300 Kč na noc i se snídaní a bazénem mi to přijde vlastně skvělý, každopádně v okolí najdeš i lepší ubytování. Místa byla dost nedodělaná, cesty jen z bahna a nesálala tam na mě úplně dobrá atmosféra, ale to bylo asi tim deštěm. Pláž, moře, skály, útesy, to všechno nádherný.

palmy, to je láska.

výšlap 1200 schodů a elma úplně v pohodě, žejo.

z tohohle pohledu mi bylo trochu smutno.

nic jinýho na Railay nejezdí :D

Sumasumárum Railay nedoporučuju, určitě je okolo spoustu ještě krásnějších míst.Pokud tam přece jen pojedete, tak si kupte u místních obchodníků výlet na druhý den. Ten náš balíček obsahoval vodopády, termální koupání v džungli, projížďku slonů a výstup až nahoru k buddhovi po 1200 schodech a byl to krásnej den.

• Ko Sa Mui
Dalším bodem naší cesty a novým místem byl ostrov Ko Sa Mui. Přesun na úplně druhou stranu byl trochu náročnější a delší. Jeli jsme malinkou lodí, pak velkou lodí, autem, autobusem a zase lodí. Celá cesta trvala asi 7-8 hodin, takže počítejte s tím, že tím ztratíte skoro celý jeden den. Při dovolené, která trvá tři týdny to ovšem vůbec nevadí. Ko Sa mui se nám líbil od první chvíle. Při příjezdu lodí jsme se potřebovali dostat do centra a najít náš hotel, který jsme už měli den dopředu zabookovaný. Taxi jen pro nás nám přišlo zbytečně drahý. Řešení se naskytlo ve chvíli, kdy jsme narazili na skupinku Španělů, kteří se dohadovali u pokladen na loď, jak se můžou dostat do centra. Oslovili jsme je a za pár minut společně jeli.
Ko Sa mui je větší oblast a více turistická než Phi Phi a Railay. Navíc ostrov je na východě Thajska, kde je slunce většinou pořád, i když není sezona. Po mé zkušenosti bych už v sezoně do asijských zemí nejela, ba naopak.
První hotel na Ko Sa Mui byl First Residence Hotel. Hotel byl akorát, bazén fajn, pokoje adekvátní ceně, strávili jsme v něm dvě noci. Pak jsme se přesunuli více do centra do hotelu Samui Verticolor, taky s bazénem, s posilovnou a dokonce z okna jsme mohli vylézat na takovou střechu místo balkonu. Oba hotely bych doporučila. Na tomhle ostrově je skvělý, že si pučíte skútr za pár korun a jezdíte, kam chcete a pořád vás to baví. Večer tu najdete obrovský trhy s nekonečným výběrem jídla a nebo taky spoustu lepších i horších restaurací, je tady už opravdu velký výběr všeho. Tady jsme se opravdu nikdy nenudili. Ko Sa Mui nabízí i spoustu atrakcí jak vodních tak čtyřkolky, opičky a vodopády. Chci zpátky a všechno za nulanula korun!

• Ko Pha Ngan
Nad ostrovem Ko Sa Mui se nachází ostrov Ko Pha Ngan. Tohle místo je pro mě naprosto kouzelné. Nádherný moře, čistý pláže, málo restaurací, málo lidí, skvělý trhy. Doporučuju! Na Ko Pha Ngan jsme přejeli zase trajektem, který jel asi jen dvě hodiny. Ten den našeho příjezdu akorát končila na ostrově obrovská party Full Moon Party, takže jsme byli skoro jediný, kdo na ostrov jel a proti nám se šoural dav polomrtvých lidí.
Da Kanda Villa Beach Resort bylo naše parádní bydlení, kde jsme žili skoro sami. Zase jsme si půjčili skútr a jezdili na různý pláže. Cestou jsme našli nejvíc adrenalinovou klouzačku, kterou jsem kdy sjela. Pokud tam budete, tak to je věc, kterou musíte zkusit - Slip N Fly. Další tip je ostrůvek Ko Tao, kam jsme jeli malou lodičkou asi pro 20 lidí, tzv. speedboat, což už tak skvělá volba nebyla. Speedboat jede opravdu rychle a pokud nejste úplný milovníci trávení 3 hodin na totálně skákavý loďce, kde se musíš přidržovat, máš na sobě plovoucí vestu, pomalu potápěcí brýle, tak jeďte něčím jiným :D. Ale ty nevolnosti stály nakonec za to. Ostrůvek je celej posetej bílým pískem a v moři plave spoustu rybiček. Kdybych sem jela znova, tak si tady zaplatím asi fakt jednu noc. Normálně na tohle místo turisté nejezdí za účelem ubytovat se. Je tady jen pár apartmánů a od šesté hodiny večer sem už nesmí nikdo přijet. Těžká romantika.

tady najdeš klid v duši (Ko Pha Ngan)

Slip N Fly <3

nikde nikdo a tak to bylo pořád.

• Bangkok
To nejšílenější nakonec. Bangkok. Ne, čekala jsem to ještě šílenější a horší. Bangkok mě mile překvapil. Bydleli jsme v China Town v luxusním hotelu Royal Bangkok @Chinatown, který měl na střeše bazén s barem. Tuhle věc na Thajsku miluju. Za skvělý ceny si můžeš užít hotely s bazénama na střeše!
V Bangkoku jsme strávili tři dny. Přemýšlím, co mě tady nejvíc zaujalo. Určitě Chinatown stojí za to. Je to ještě mnohem větší blázinec než kdekoliv jinde a s Chinatown v Londýně to nemá nic moc společného. Velkým šokem pro mě byly obrovské sociální rozdíly. Stojíš v bohatý čtvrti, kde jsou nádherný luxusní obytný domy, popojdeš o kousek dál a lidé spali všude možně na zemi. Náš čas v Bangkoku mám dost rozmazanej, jelikož jsme každej večer navštěvovali nejvyhlášenější uličku Khao San Road, kde prodávali dost poctivý kyblíky alkoholu. Nejsem zastáncem rušných ulic a myslela jsem si, že se mi to nebude líbit. Ale bavilo mě to. Za prvé si tam najdeš značkový hadry za pár báthů a za druhé směsice hudby z několika moha barů najednou a pár kyblíků s vodkou jsou prostě dobrá kombinace. Byly to chvíle, který si jen tak někde neužiješ, protože ta atmosféra to všechno zařídila sama. Další vyhlášenou uličkou, na kterou jsme pak narazili náhodou je Soi Cowboy, která je spíš specifičtější pro mužský pohlaví.
Taky se určitě podívejte na všechny chrámy a buddhy, projeďte se po tý nejšpinavější řece, kde ale stejně žijou ryby, projeďte se ťuk ťukem, navštivte obchodní centrum složený z tržišť, dejte si všechny thajský speciality. My dovolenou zakončili skvělou lekcí ve studiu přímo v Bangkoku.

Nejsem žádnej profifotograf, ale doufám, že jsem vám aspoň trošku Thajsko přiblížila. Tak kam   máme jet příště? Máte nějaký tipy? A na rozloučenou koukněte na naše video, pokud budeš mít chuť.