Amazing Barcelona





Ahoj. Před pár týdny jsem byla v Barceloně. Popravdě úplně se mi nechce popisovat každý dokonalý kus Barcelony, nejen kvůli mé spisovatelské neschopnosti, ale už jsem viděla velkou spoustu článků o Barceloně a nemám v plánu se opakovat, ikdyž se mi to asi nepovede a neodolám se vám zmínit a ukázat pár nejlepších míst.
V Barceloně jsem byla už druhý rok za sebou a nejspíš tam pojedu i potřetí a vy byste měli taky! Pro mě je to takové menší provedení Prahy, ale s mořem!! Je to ideální místo na dovolenou jak pro zamilovaný pár, dvě kamarádky, rodinu nebo partu kámošů, prostě podle mě místo pro každého.
                                    
Všichni milujeme jídlo, momentálně hlavně zdravé jídlo, které se stává doplňkem čím dál více lidí, patřím mezi ně i já popravdě. No a co. Pořád je to jeden z lepších marketingových tahů a celkem i prospěšný, všichni budem krásní a hlavně hubení (možná).
Jako první místo musím tedy zmínit úžasný trh v centru Barcelony Boqueria, kde najdete absolutně všechno od šťavnatého ovoce až po milion různých druhů čerstvých ryb, oříšků, těstovin, sladkostí, specialit, tapas a freshů. Já trh navštěvovala pravidelně každé ráno, jelikož od našeho apartmánu byl pár minut. Oblíbila jsem si stánek, kde jsem si kupovala ovocný salát, zeleninový salát a k tomu fresh za pět euro, což mi přijde jako fajn cena. Nepochopim, jak jsem mohla tento trh minulý rok přehlídnout. Prosím ať se to stane každodenním supermarketem i u nás!
A tady můžete vidět, jak jsem se v Barceloně stravovala já. Ráno jsme měli snídani v hostelu, což byl klasickej toust, máslo, marmeláda, sýr, kafe a čaj, takže nic moc (fotka je zbytečná). Po takovýhle snídani bylo potřeba si nakoupit tunu toho úžasnýho ovoce a zeleniny. Později jsme si našli malej krámek, kde byli ceny přece jen levnější a ještě ke všemu byl cestou na pláž. Během dne nám to stačilo, občas jsme si koupili ještě bagetu a jogurt. No a večeře byla moje nejoblíbenější část. Falafel. V Barceloně maj nejlepší falafel, je to plný zeleniny a v tortile, což můžete vidět na fotkách a stojí kolem čtyř euro a zasytí fakt na celej večer. Každopádně mi vůbec nevadilo, že jsme neokupovali restaurace a místní kavárničky, pekárny, tapasbary a podobně, ikdyž nepochybuju o tom, že to musí být taky zážitek. Apoň mám další důvod, proč jet znova do Barcelony.
První den bylo zataženo a pršelo, což nás trošku vyvedlo z míry. Na pláž se jít nedalo, teda dalo, ale opalování bychom si neužili. Proto nás napadlo udělat si výlet na Tibidabo. Je to hora s krásným výhledem na celou Barcelonu. Cesta trvá přibližně hodinu a to metrem, poté můžete jet autobusem (my si to vyšlapali pěšky) a úplně nahoru vás vyveze lanovka. Kromě krásnýho výhledu uvidíte také chrám a můžete si koupit vstup do zábavného parku. Nám stačil výhled a prohlídka chrámu. Stojí to za to, i přes zatažený počasí to bylo krásný.
Možná to působí trochu zvláštně, že zmiňuju pláž. Ovšem pláž pro nás byl ten nejzáchytnější a nejdůležitější bod v Barceloně. Po celé délce Barcelony je hlavní pláž Barceloneta, která ovšem je známá tím, že není úplně nejčistší a proto doporučuju vyrazit vlakem za Barcelonu směrem na letiště na pláž Casteldefels. Hodinová cesta je minimální oběť požitku, který budete mít z čisté pláže s výhledem na hory a s mnohem menší koncentrací turistů.
A jako nejkrásnější místo Barcelony prohlašuju fontány na Plaza Espanya. Fontánová show se koná jen pár dní v týdnu v určitý čas od 9 do 11 večer. My vyrazili trochu dříve a sedli si úplně nahoru. Cílem bylo pozorování nádherného západu slunce, který nám obohatila barcelonská crew b-boyů. Co víc si přát. Jakmile začnou fontány tryskat vodu společně s hudbou, davy lidí se sesunou blíže a zběsile všechno natáčí a fotí, klasika. Myslím, že je lepší přijít trochu dřív s lahví vína a olivama a pozorovat fontány z dálky a vychutnávat atmosféru jako my.

Doufám, že jsem vás nalákala aspoň trochu a rozhodnete se do Barcelony jednou vyrazit a když ne, dočetli ste článek až sem a to mi stačí.

        Natálie

0 komentářů:

Post a Comment

 

instagram

meet us

Ráda dělám co chci,kdy chci a kde chci. Baví mě asi milion věcí a každej den něco jinýho. Nekoukám se zpátky a užívám si přítomnost,tak by bylo fajn občas něco zaznamenat a třeba se jednou podívat. natálie
"What we all want in life, to travel, fall in love and be happy."
Tohle je můj sen a já se ho snažim žít. Život je příliš krátkej na to, abychom si pořád na něco stěžovali, byli naštvaní a nepříjemní. Třeba vám můj článek úsměv na tváři nevykouzlí, ale to, že nejste nevidomí a můžete si jej přečíst, už by mohlo.) Ka

we♥it